0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
ایلان ماسک احداث کارخانه تسلا در عربستان را تکذیب کرد.

ایلان ماسک گزارش وال استریت ژورنال در مورد مذاکره با عربستان سعودی برای احداث گیگافکتوری تسلا در این کشور را تکذیب کرده است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا شایعاتی مبنی بر مذاکرهٔ عربستان سعودی با تسلا برای احداث کارخانه در این کشور را کاملاً نادرست خواند. این گزارش تنها چند ساعت پس از درخواست رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از ماسک برای احداث کارخانه در ترکیه منتشر شد. ماسک با انتشار توییتی، گزارش وال استریت ژورنال را تکذیب کرد.

در این گزارش آمده است که عربستان سعودی با خرید فلزات و مواد معدنی موردنیاز تسلا برای تولید خودروهای الکتریکی از کشورهایی مثل کنگو، نظر این شرکت آمریکایی را جلب کرده است. صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان اما از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرده است. این در حالی است که عربستان در تلاش است تا اقتصاد خود را از نفت بی‌نیاز کند و صندوق سرمایه‌گذاری عمومی این کشور یکی از سهام‌داران بزرگ رقیب تسلا در آمریکا یعنی استارتاپ لوسید است.

ماسک در ماه می امسال گفت تسلا تا پایان سال ۲۰۲۳ مکانی را برای احداث کارخانهٔ جدید خود انتخاب خواهد کرد. این شرکت در حال حاضر شش کارخانه دارد و در حال ساخت هفتمین کارخانهٔ خود در مکزیک است. تسلا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۲۰ میلیون دستگاه خودرو بفروشد، درحالی‌که فروش شرکت در سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۳ میلیون دستگاه بوده است.

منبع خبر: پدال