0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
10 خودرو لوکس با سقوط شدید قیمت ها

از همان لحظه‌ای که خودرو از نمایندگی خارج می‌شود افت قیمت آن نیز شروع خواهد شد! درست با افزایش لحظه‌به‌لحظه کارکرد خودرو، افت قیمت آن نیز لحظه‌به‌لحظه بیشتر می‌شود. این موضوع در خودروهای لوکس بیشتر به چشم می‌آید. اگرچه چنین خودروهایی حالت نمادین داشته و می‌توانند به سرعت‌های بالاتر دست یافته و سرنشینان را در کمال آرامش به مقصد برسانند اما این فاکتورها به معنی جلوگیری از کاهش ارزش خودرو نخواهد بود. مالکان خودروها می‌توانند بر اساس شرایط خودروی خود و قیمت زمان صفر بودن افت قیمت حدودی را حساب کنند. خریداران بالقوه نیز بهتر است قبل از انتخاب خودروی خود تحقیقاتی را انجام دهند. برای مثال خودروهای مدل ۲۰۲۳ برای برخی خریداران گزینه بهتری خواهد بود درحالی‌که برای برخی افراد خودروهای مدل‌های سال‌های قبل می‌تواند انتخاب ارزشمندتری باشد. با توجه به محاسبات گوناگون و تحقیقات انجام شده توسط CarEdge، لیست ۱۰ خودروی لوکس با بیشترین افت قیمت را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

جگوار اف تایپ

افت قیمت پس از ۵ سال: ۴۳ درصد

جدیدترین نسخه از اف تایپ خودروی زیبایی است. پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژردار جگوار با طراحی جذاب خودرو یک ترکیب ناب به نظر می‌رسد. صدای تولیدی اگزوز نیز به اندازه غرش‌های سلطان جنگل هیجان‌انگیز است. کابین این خودرو نیز ویژگی‌های لوکس متنوعی دارد و از جیر و تریم های متمایز در کنسول استفاده شده و به این موارد باید سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی متنوع را نیز افزود. اما متأسفانه اف تایپ ۲۰۲۴ آخرین خودرو از این خانواده خواهد بود و خداحافظی آن با بازار با ۷۵ سالگی جگوار نیز مصادف شده است. علیرغم تمامی خوبی‌هایی که ذکر آن‌ها شد، اف تایپ در بازار دست‌دوم‌ها وضعیت خوبی ندارد و ارزش آن پس از ۵ سال به ۵۷,۸۵۸ دلار می‌رسد درحالی‌که قیمت مدل ۲۰۲۴ آن از ۷۹,۱۷۵ دلار شروع می‌شود.

مرسدس بنز GLC کلاس

افت قیمت پس از ۵ سال: ۴۱ درصد

GLC تنها محصول مرسدس در این لیست نیست. شاسی‌بلند ژرمن‌ها همانند سدان های لوکس شرکت از بهبودهای ظاهری و باطنی سود برده و تأکید زیادی روی کابین لوکس‌تر دارد؛ اما با وجود شایستگی‌های فراوان، مرسدس بنز GLC افت قیمت بالایی دارد. قیمت این خودرو در نسخه صفرکیلومتر ۲۰۲۳ از ۴۸,۲۵۰ دلار شروع می‌شود ولی پس از ۵ سال مالکیت ارزش آن به ۳۰,۸۶۲ دلار خواهد رسید و پس از گذشت ۱۰ سال نیز قیمت آن می‌تواند رقم تخمینی ۱۸,۵۰۰ دلار باشد.

آئودی A7

افت قیمت پس از ۵ سال: ۵۳ درصد

A7 ترکیبی از کابین راحت و آرام، فضای بار زیاد و ظاهری زیبا را ارائه می‌کند. ظرافت در طراحی این خودرو موج می‌زند اما برخلاف ویژگی‌های ممتاز فراوان و استفاده از پیشرانه ۶ سیلندر توربو با ۳۳۵ اسب بخار قدرت، ارباب حلقه‌ها نیز از افت قیمت در امان نیست. قیمت A7 مدل ۲۰۲۳ از ۷۱,۲۹۵ دلار شروع می‌شود اما افت قیمت آن پس از ۵ سال باعث خواهد شد ارزش خودرو به ۴۰,۷۷۴ دلار برسد که تفاوتی بیشتر از ۳۰ هزار دلار را نشان می‌دهد.

اینفینیتی QX80

افت قیمت پس از ۵ سال: ۵۳ درصد

ماموت ژاپنی را می‌توان با کابین لوکس و راحت آن شناخت. با اینکه QX80 بهبودهای ملایمی را در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ تجربه کرده اما مدل ۲۰۲۳ آن تفاوت زیادی نسبت به قبل ندارد. قیمت این خودرو پس از ۵ سال با افت ۵۳ درصدی به ۳۶,۶۴۲ دلار می‌رسد و اگر ۵ سال دیگر هم از خودرو استفاده کنید آماده از دست دادن بیش از ۱۵ هزار دلار دیگر باشید.

لندروور رنجروور

افت قیمت پس از ۵ سال: ۵۶ درصد

رنجروور چندین دهه است که سنگ محک شاسی بلندهای لوکس و آفرود به شمار می‌رود. با استفاده از متریال و ویژگی‌های لوکس و سواری نرم و راحت، رنجروور در پنجمین نسل خود می‌درخشد. همچنین قوای محرکه پلاگین هیبریدی نیز برای آن در دسترس است اما خریدار باید منتظر افت قیمت بالا نیز باشد. قیمت رنجروور ۲۰۲۳ از ۱۰۴,۵۰۰ دلار شروع می‌شود و پیش‌بینی می‌شود قیمتش پس از ۵ سال استفاده به ۵۷,۶۲۳ دلار کاهش یابد.

بی ام و سری ۷

افت قیمت پس از ۵ سال: ۵۳ درصد

نسل جدید سری ۷ به تازگی معرفی شده و طراحی آن جنجال زیادی به پا کرده است. این خودرو را می‌توان لوکس‌ترین و پیشرفته‌ترین محصول ژرمن‌ها دانست. در بخش شاسی و سیستم تعلیق نیز بهبودهای زیادی وجود دارد. صرف‌نظر از انتخاب نمایشگر بزرگ ۳۱ اینچی با کیفیت ۸K و یا پرداخت حداقل هزینه برای آپشن ها، قیمت سری ۷ مدل ۲۰۲۳ پس از ۵ سال استفاده می‌تواند به ۵۰,۲۹۷ دلار کاهش یابد. این در حالی است که قیمت مدل صفرکیلومتر آن از ۹۶,۶۹۵ دلار شروع می‌شود.

مرسدس بنز S کلاس

افت قیمت پس از ۵ سال: ۴۶ درصد

پرچم‌دار لوکس مرسدس نیز سنگ محک کلاس خود است. نسل‌های اخیر S کلاس از تکنولوژی‌های زیادی سود می‌برند و فضای کابین قابل‌توجه و سواری راحتی دارند؛ اما این موارد دلیلی برای عدم افت قیمت نیست. قیمت S کلاس ۲۰۲۳ از ۱۱۵,۶۵۰ دلار شروع می‌شود اما قیمت آن پس از ۵ سال به ۶۸,۸۵۲ دلار کاهش خواهد یافت.

مرسدس بنز GLE کلاس

افت قیمت پس از ۵ سال: ۵۶ درصد

GLE کلاس تفاوت چشمگیری با دیگر خودروهای کلاس خود ندارد و کار ویژه‌ای هم انجام نمی‌دهد اما گاهی اوقات مردم در مرسدس بنز احساس بهتری دارند. GLE از تکنولوژی روز و پیشرانه ۴ سیلندر توربو با قدرت کافی برای اکثر خریداران برخوردار است اما افت قیمت باعث می‌شود پس از ۵ سال شاهد بهای ۳۹,۶۴۲ دلاری برای خودرویی باشید که در نسخه صفرکیلومتر خود ۵۸,۸۵۰ دلار قیمت دارد.

آئودی A8

افت قیمت پس از ۵ سال: ۵۲ درصد

به نظر می‌رسد برندهای آلمانی در رقابت بر سر بیشترین افت قیمت گوی سبقت را از یکدیگر می‌ربایند. A8 علاوه بر جنبه لوکس خود برخی ویژگی‌های اسپرت را نیز به نمایش می‌گذارد و هندلینگ خوبی نسبت به ابعاد خود دارد. البته برخلاف قیمت پایه ۸۶ هزار دلاری در مدل ۲۰۲۳، خریدار A8 باید خود را آماده مواجهه با افت قیمت قابل‌توجه و برچسب قیمتی ۴۶ هزار دلاری بکند.

مرسدس بنز GLS کلاس

افت قیمت پس از ۵ سال: ۶۲ درصد

نهایتاً به GLS می‌رسیم که بیشترین افت قیمت را ثبت می‌کند. این خودرو حتی در مدل پایه با پیشرانه ۶ سیلندر توربوی ۳۶۲ اسب بخاری نیز ویژگی‌های لوکس زیادی دارد اما افت قیمت گریبان گیر آن شده و پس از ۵ سال استفاده قیمتش به ۴۴,۰۴۷ دلار می‌رسد. این در حالی است که قیمت GLS مدل ۲۰۲۳ از ۸۲,۹۵۰ دلار شروع می‌شود. در صورت ۱۰ سال استفاده از این خودرو قیمتش به ۲۱,۴۶۷ دلار خواهد رسید.

 

 

 

اخبار خودرو روز دنیا را از کارواکس بخواهید