0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
معرفی S2000R اویسیو موتور اسپرت با پیشرانه هوندا سیویک تایپ R

تولید هوندا S2000 در سال ۲۰۰۹ متوقف شد اما طرفداران همچنان علاقه زیادی به این خودروی ژاپنی دارند. در خلال ۹ سال تولید S2000 هوندا هرگز نسخه تایپ R آن را عرضه نکرد و اگرچه برخی افراد معتقدند خودروی موردبحث نیازی به نسخه ارتقا یافته تایپ R ندارد اما تیم اویسیو موتور اسپرت به گونه دیگری فکر می‌کند و به همین خاطر S2000R خود را با پیشرانه جدید معرفی کرده است.

برای تولید یک خودرو که تحت تأثیر تایپ R است شروع کار با پیشرانه تایپ R ایده خوبی خواهد بود. شاید برخی طرفداران S2000 از شنیدن این خبر ناراحت شوند زیرا پیشرانه ۴ سیلندر F20 تنفس طبیعی هوندا جای خود را به نیروگاه K20 توربوی نسل قبلی سیویک تایپ R داده است. البته برخی تغییرات نیز توسط اویسیو اعمال شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم مدیریت پیشرانه موتک M140 اشاره کرد.

این پیشرانه در حالت پایه همان قدرت ۳۰۶ اسب بخار سیویک تایپ R نسل FK8 را تولید می‌کند اما اویسیو در تدارک نسخه‌های قوی‌تر نیز خواهد بود هرچند فعلاً مشخصات این پکیج‌ها اعلام نشده است. نکته دیگر اینکه گیربکس ۶ سرعته S2000 حفظ شده هرچند تغییراتی را برای هماهنگی با پیشرانه جدید شاهد هستیم. یک دیفرانسیل لغزش محدود ارتقا یافته نیز وجود دارد. به این موارد باید کالیپرهای ترمز جلو با شش پیستون را اضافه کرد که ساخت شرکت برمبو هستند. سیستم تعلیق پیچشی هوندا نیز با استفاده از قطعات جدید ارتقا یافته است.

برای ایجاد احساسی مدرن در کابین، پشت آمپرهای کلاسیک جای خود را به نمونه دیجیتالی موتک داده‌اند. صندلی‌های ریکارو، تریم آلکانترا و پانل درب‌های فیبر کربنی نیز جزو دیگر تغییرات هوندا S2000R اویسیو موتور اسپرت هستند. در بدنه نیز کیت جدیدی متشکل از لبه جلوی فیبر کربنی، نمای جلوی متعلق به نسخه ۲۰ سالگی S2000، گلگیرهای پهن و قطعات فیبر کربنی متنوع به‌ خصوص در کاپوت، صندوق و اسپویلر عقب دیده می‌شوند. خودرویی که در تصاویر دیده می‌شود اساساً نسخه پروتوتایپ از پروژه اویسیو محسوب می‌شود اما شرکت سازنده می‌گوید طرفداران S2000 می‌توانند مدل نهایی تولیدی را خریداری کرده یا اینکه خودروی استاندارد خود را برای ارتقا یافتن راهی شرکت کنند. هنوز قیمت این پکیج جذاب اعلام نشده است.