0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
مسابقهٔ طناب‌کشی، هامر در برابر مرسدس، سوزوکی و میتسوبیشی

وبسایت پدال: آیا از تماشای درگ خودروهای پرفورمنس در خط مستقیم خسته شده‌اید؟ البته این درگ‌ها همیشه جذاب هستند و شاید کسی از دیدن آن‌ها خسته نشود ولی قطعاً مسابقات طناب‌کشی بین خودروها هم همیشه جالب است؛ بنابراین Carwow که همواره مسابقات درگ جذابی را برگزار می‌کند، این بار سراغ رقابت طناب‌کشی رفته تا ویدئوی سرگرم‌کننده‌تری را ارائه کرده باشد. در این ویدئو، هامر H1 در برابر یک مرسدس G63 AMG قدرتمند، یک پیکاپ میتسوبیشی L200 و یک سوزوکی جیمنی توانا قرار گرفته است. بله درست خواندید، یک در برابر سه!

هامر H1 شاید یکی از خودروهای نمادین آمریکا باشد. البته این اولین محصول تولیدی هامر بوده و از تکنولوژی‌های روز بی‌بهره است ولی نباید فراموش کرد که این یک هامر است و هیچ‌گاه نباید آن‌را دست‌کم گرفت. زیر کاپوت H1 که موتور 6.5 لیتری V8 توربودیزل با 197 اسب بخار قدرت و 583 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته که مطمئناً در مقایسه با استانداردهای امروزی اعداد چشمگیری نیستند. علاوه بر این، H1 خودروی بسیار سنگینی هم هست و 3.6 تن وزن دارد.

در اولین مسابقه، یک مرسدس G63 AMG به میدان می‌آید تا شاید به‌راحتی هامر قدیمی را مغلوب کند. این خودروی مدرن و تادندان‌مسلح از یک نیروگاه 4 لیتری V8 توئین توربو با 585 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که کاملاً قوی‌تر از موتور دیزلی H1 است. البته G63 با 2.5 تن وزن، خودروی سبک‌تری است که در مسابقهٔ طناب‌کشی این می‌تواند نقطه‌ضعفی برای آن باشد. بااین‌حال روی کاغذ به نظر می‌رسد مرسدس بتواند به‌راحتی در این نبرد پیروز شود اما در عمل هرگز این‌طور نیست و هامر بدون هیچ مشکلی G63 قدرتمند را مغلوب می‌کند.

بنابراین سوزوکی جیمنی هم به کمک مرسدس می‌آید. هرچند موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی این اس‌یووی کوچک ژاپنی با تنها 101 اسب بخار قدرت و 130 نیوتن متر گشتاور نمی‌تواند کمک چندان بزرگی باشد اما وزن 1.1 تنی آن به وزن مرسدس اضافه شده و بدین ترتیب وزن هردو طرف کاملاً برابر می‌شود؛ اما حضور جیمنی هم در کنار مرسدس نمی‌تواند هامر را مغلوب کند و این غول آمریکایی هردوی آن‌ها را به سمت خود می‌کشد.

بنابراین حالا یک یار دیگر یعنی پیکاپ میتسوبیشی L200 هم به گروه اضافه می‌شود. این وانت 1.9 تن وزن، 140 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دیگر را به گروه می‌افزاید. این سه خودرو در کنار هم نه‌تنها از هامر سنگین‌تر هستند بلکه قدرت بسیار بیشتری هم دارند زیرا وزن هر سهٔ آن‌ها روی‌هم 5.5 تن و مجموع قدرت آن‌ها 836 اسب بخار قدرت است. همچنین این سه ماشین مجموعاً دوازده چرخ دارند که کشش بسیار بالایی را ایجاد می‌کند؛ بنابراین احتمالاً این بار خواهند توانست هامر H1 را مغلوب کنند. اگر می‌خواهید نتیجهٔ این نبرد سه‌به‌یک را بدانید ویدئوی زیر را تماشا کنید.

 

[دانلود ویدئو]