0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
رکورد شکنی مرسدس-ای ام جی وان این بار در پیست مونزا

پس از ثبت رکوردهای سریع‌ترین خودرو در پیست مشهور نوربرگ رینگ، ردبول رینگ و هاکنهایم در سال گذشته، ابرخودروی وان با آن قوای محرکه برگرفته از خودروهای فرمول یک توانست رکورد پیست مونزا را نیز بشکند. مارو رن اِنگِل راننده رسمی مرسدس-ای ام جی برای ثبت این رکورد فقط به ۱ دقیقه و ۴۳.۹۰۲ ثانیه زمان نیاز داشته است.

ژرمن‌ها می‌گویند رکورد قبلی پیست مونزای ایتالیا را که در دستان پورشه بوده است ۱۲ ثانیه ارتقا داده‌اند. پورشه ۹۱۱ GT3 RS نسل ۹۹۱.۲ در مونزا رکورد ۱ دقیقه و ۵۵.۳۰ ثانیه را ثبت کرده بود اما حالا تاج پادشاهی روی سر مرسدس-ای ام جی وان قرار می‌گیرد. خودرویی که در این رکوردزنی حضور داشته از نوع جاده‌ای استاندارد بوده و از لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲R MO استفاده کرده است. متأسفانه بازوی پرفورمنس مرسدس هنوز ویدئوی مربوط به این رکوردشکنی را منتشر نکرده اما احتمالاً در روزهای آینده چنین کاری صورت خواهد پذیرفت.

 

 

Buy Mercedes-Benz AMG One Price, PPC or HP | Top Gear

تنها خودرویی که می‌تواند به رکوردهای وان حمله کند استون مارتین والکری خواهد بود هرچند بریتانیایی‌ها تلاشی در این راستا انجام نداده‌اند. در همین اثنا باید گفت پرچم‌دار پرفورمنس مرسدس به لطف استفاده از پیشرانه ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو و همچنین ۴ پیشرانه برقی با قدرت ترکیبی ۱۰۴۸ اسب بخار یک به یک رکوردها را می‌شکند. برای یادآوری باید گفت مرسدس-ای ام جی وان در عرض ۲.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز ۷ ثانیه اعلام شده است. حداکثر سرعت ابرخودروی موردبحث نیز ۳۵۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود. حداکثر دور پیشرانه وان برابر با ۱۱ هزار بوده و پس از کارکرد ۵۰ هزار کیلومتری باید بازسازی کامل شود هرچند فکر نمی‌کنیم هیچ‌کدام از مالکان به چنین کارکردی برسند.

وان به‌صورت دست‌ساز تولید می‌شود و تیراژ ۲۷۵ دستگاهی خواهد داشت. کار مونتاژ این ابرخودرو در کاونتری بریتانیا انجام می‌شود اما قوای محرکه هیبریدی آن از بخش قوای محرکه پرفورمنس شرکت در بریکورث تأمین خواهد شد. برای تولید خودروی موردبحث یک کارخانه ویژه با همکاری مولتی ماتیک تاسیس شده و هر خودرو حداقل در ۱۶ جایگاه مونتاژ و تست حضور خواهد یافت.

 

اخبار خودرو روز دنیا را از کارواکس بخواهید