0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
ادعای تویوتا در تولید باتری با شعاع حرکتی ۱۲۰۰ کیلومتر!

تویوتا ادعا می‌کند به تکنولوژی‌ای دست یافته که در نهایت باعث تولید باتری‌های حالت‌جامد با شعاع حرکتی ۱۲۰۰ کیلومتری خواهد شد. ظاهراً این باتری می‌تواند در عرض ۱۰ دقیقه شارژ شود. گاردین به نقل از کیجی کایتا رئیس مرکز تحقیق و توسعه تویوتا برای کاهش آلایندگی کربنی چنین خبری را منتشر کرده است. ژاپنی‌ها دیروز اعلام کردند تولید متریال بکار رفته در باتری‌های حالت‌جامد و مایع را ساده‌سازی کرده‌اند و این امر باعث کاهش وزن، ابعاد و هزینه‌های تولیدی خواهد شد. 

باتری‌های حالت‌جامد به عنوان قدم بعدی در توسعه خودروهای برقی محسوب می‌شوند زیرا ایمن‌تر و مطمئن‌تر از سلول‌های لیتیوم یونی بکار رفته در الکترولیت مایع هستند. البته باید به این نکته نیز اشاره‌ کنیم که باتری‌های حالت‌جامد گران‌تر بوده و ساخت آن‌ها نیز سخت‌تر خواهد بود. چندین استارت آپ همچون سولید پاور، کوانتوم اسپیس و استور دات روی چنین باتری‌هایی کار کرده‌اند تا محصولاتی ارزان‌تر و با فرایند تولید راحت‌تر معرفی کنند اما محصولات آن‌ها تا به امروز در خودروهای برقی بکار نرفته است.

 

البته تویوتا می‌گوید امکان ساده‌سازی فرایند تولید باتری‌های حالت‌جامد وجود دارد. ماه پیش بود که این برند ژاپنی از برنامه گسترده خود برای برقی سازی سبد محصولاتش رونمایی کرد. این خودروساز همچنین می‌خواهد در کنار خودروهای برقی مدل‌های هیبریدی، پلاگین هیبریدی و هیدروژنی نیز را نیز ارائه نماید. همان‌طور که می‌دانید بسیاری از کارشناسان و طرفداران از تویوتا به خاطر تعلل در تولید خودروهای بدون آلایندگی انتقاد کرده‌اند. تویوتا می‌خواهد یک پلتفرم مختص خودروهای برقی داشته باشد و آن را در محصولات متنوعی از جمله یک شاسی‌بلند سه ردیفه ساخت آمریکا بکار ببرد. ظاهراً این خودرو از سال ۲۰۲۵ و با باتری‌های تولیدی در کارولینای شمالی روی خط تولید خواهد رفت. همچنین گفته می‌شود تویوتا در آینده باتری‌هایی با توان پیمایش ۱۴۴۸ کیلومتر را تولید خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید برنامه‌های ژاپنی‌ها در نهایت به کجا خواهد رسید.