0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
معرفی شاسی‌بلند لوکس وین‌فست با پلت‌فرم ب‌ام‌و و پیشرانهٔ جنرال‌موتورز!

شرکت ویتنامی وین‌فست از سریع‌ترین و گران‌ترین خودروی خود رونمایی کرده است. این خودرو یک شاسی‌بلند لوکس بنام پرزیدنت است که تنها ۵۰۰ دستگاه از آن تولید می‌شود و معادل ۱۶۴ هزار دلار قیمت دارد. این مبلغ زیادی برای خودروسازی محسوب می‌شود که تنها یک سال است فعالیت خود را آغاز کرده است. همچنین این خودرو صرفاً برای بازار داخلی ویتنام در نظر گرفته شده و بنابراین به نظر می‌رسد در ساخت آن اهداف تجاری مدنظر نبوده است. درواقع با توجه به برچسب قیمتی سنگین پرزیدنت، تحلیلگران آن‌را نه خودرویی برای مصرف‌کنندگان داخلی ویتنامی بلکه بیشتر به‌عنوان نشان‌دهندهٔ توانایی‌های وین‌فست می‌دانند.

نایب‌رئیس صنعت خودروسازی ویتنام «وو تان کونگ» دراین‌باره گفته است:

آن‌ها می‌خواهند به مردم سراسر دنیا نشان دهند که ویتنام می‌تواند یک خودروی لوکس بسازد

این موضوعی طبیعی و منطقی به نظر می‌رسد زیرا وین‌فست که توسط ثروتمندترین شخص ویتنام یعنی «فام نات وونگ» تأسیس شده، آرزو دارد که محصولات خود را به ایالات‌متحده، اروپا و روسیه صادر کند.

درحالی‌که اکثر خودروهای سواری در ویتنام با استفاده از قطعات وارداتی مونتاژ می‌شوند، وین‌فست اولین شرکتی است که خودروها را به‌طور کامل در این کشور تولید می‌کند. این خودروساز نوپا سدان Lux A2.0 و شاسی‌بلند Lux SA2.0 را با تکنولوژی شرکای خود شامل ب‌ام‌و و بوش و همین‌طور خودروی شهری فادیل را تحت لیسانس جنرال موتورز در ویتنام تولید می‌کند. این مدل جدید پرزیدنت هم از مدل Lux SA2.0 مشتق شده که خود روی پلت‌فرم نسل قبلی ب‌ام‌و X5 (کد F15) ساخته شده است.

اما پرزیدنت بجای پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 ساخت جنرال موتورز مجهز شده که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و شاسی‌بلند ۵.۱۴ متری وین‌فست را ظرف ۶.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت پرزیدنت نیز به عدد قابل‌توجه ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

با دیدن تصاویر پرزیدنت، تشخیص آنکه بر اساس Lux SA2.0 ساخته شده سخت نیست؛ اما بااین‌حال در این مدل لوکس تغییراتی مثل دریچه‌های روی کاپوت، تریم بیرونی مسی، رینگ‌های جدید، کنسول مرکزی بازطراحی شده با نمایشگر لمسی بزرگ‌تر ۱۲.۳ اینچی و همین‌طور استفاده از متریال لوکس‌تری مثل روکش چوب طبیعی و تودوزی چرمی صورت گرفته است.