- abcd efgh ijkl mnop qrst uvwx yz
خودروسازی هوندا خلاصه برنامه تجاری برقیسازی خود را منتشر کرده و درکنار آن، تصویری از دو خودروی اسپرت جدید را نیز منتشر نموده که قرار است در آینده به خانواده این خودروساز ملحق شوند. اعلامیه هوندا به همراه تصویر زیر در صفحات اجتماعی این شرکت قرار داده شد:
همانگونه که مشاهده کردید خودروهای یادشده هنوز ظاهر نامعلومی دارند اما با توجه به فرمپردازی بدنه خودروی سمت راست میتوان احتمال داد که هوندا میخواهد نسخه جدیدی از NSX را روانه بازار کند. همانگونه که میدانید، هوندا NSX یک کوپه هیبریدی است که کمکم به انتهای راه خود نزدیک شده؛ اما ظاهرا هوندا قصد حذف نام NSX را از خانواده خود نداشته است. از سال گذشته شایعاتی مبنی بر جایگزینی این کوپه اسپرت با یک مدل تمام برقی وجود داشتهاند که توسط معاون ارشد و مامور برند هوندا، «جون آیکدا»، تایید شده است.
اینکه تصویر بالا نمایانگر نخستین خانواده تمام برقی هوندا است یا خیر، هنوز مشخص نیست اما ظاهرا یکی از این خودروها یک گرندتورر است. هوندا در بیاینیه خود اعلام کرده که دو خودروی اسپرت جدید، پرچمداران این برند در عصر خودروهای برقی خواهند بود که بهشکل بینالمللی معرفی خواهند شد. مسئولان این شرکت ژاپنی درباره برنامه برقیشدن هوندا به نکات دیگری نیز اشاره کردند؛ بهویژه در سه بازار پرفروش آمریکا، چین و ژاپن.
هوندا در آمریکای شمالی دو خودروی برقی سایز متوسط تا بزرگ را تا سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد کرد که هماکنون با همکاری جنرالموتورز درحال گذراندن تستهای اولیه هستند. این دو خودرو احتمالا همان هوندا پرولوگ و یک شاسیبلند جدید دیگر از برند آکورا باشند. این شرکت قصد دارد تا برای بازار چین و تا سال ۲۰۲۷، حداقل ۱۰ خودروی جدید معرفی کند که اولین آنها، دو خودروی سایز کوچک برای استفاده روزمره و یک شاسیبلند برقی خواهد بود. خودروهای کوچک این برند تا سال ۲۰۲۴ روانه بازار خواهند شد.
هوندا سعی دارد تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲، خودروهای مقرونبهصرفه برقی را برای بازار آمریکای شمالی معرفی کند و این روند را تا پایان همکاری خود با جنرالموتورز، یعنی سال ۲۰۲۷ ادامه دهد. این خودروساز در این راستا از معماری هوندا e تا سال ۲۰۲۶ استفاده خواهد کرد.
هوندا رویهمرفته میخواهد تا سال ۲۰۳۰ تعداد ۳۰ خودروی برقی جدید را معرفی کند و رقم تولید خود را به ۲ میلیون واحد در سال برساند. این شرکت هماکنون درکنار خودروسازان دیگری چون نیسان به توسعه باتریهای حالت جامد مشغول است.