آموزشی

راهنمایی هایی در خصوص راه اندازی یک کارواش

امروز در کارواکس مطلبی برای شما که به دنبال راه اندازی کارواش هستید تهیه کرده ایم. مدیریت هزینه ها شاید اولین موضوعی باشد که برای هر کسب و کاری مورد اهمیت باشد. بنابراین در مورد سیستم های شستشو و انتخاب نوع کارواش برای شما صحبت هایی خواهیم داشت.

اشتراک گذاری

امروز در کارواکس مطلبی برای شما که به دنبال راه اندازی کارواش هستید تهیه کرده ایم. مدیریت هزینه ها شاید اولین موضوعی باشد که برای هر کسب و کاری مورد اهمیت باشد. بنابراین در مورد سیستم های شستشو و انتخاب نوع کارواش برای شما صحبت هایی خواهیم داشت. البته باید بدانید که در شهرها به دلیل آلودگی هوا، در مناطق خشک به دلیل گرد و خاک، در مناطق ساحلی به دلیل بارش بالا، ماه های زمستان به دلیل بارش بیشتر و تابستان به دلیل مسافرت ها اغلب رنگ و بدنه یک وسیله نقلیه در معرض آلودگی های مختلف قرار میگیرد. در ساحل اگر ماسه مدت زمان طولانی روی بدنه ماشین باقی بماند، می تواند بدنه ماشین را از بین ببرد،. با این حال، بیش از این مواد خورنده، بسیاری از مردم به خودرو های خود افتخار می کنند و دوست دارند آن ها را تمیز نگه دارند. بیشتر شرکت ها با استفاده از سیستم های مقرون به صرفه کارواش خودرو مانند لیزر واشینگ و نانو واشینگ این کار را انجام می دهند.

سیستم شست و شوی فشار قوی

هر کسی که صاحب کارواش باشد، سیستم و دستگاه شست و شوی ماشین را از عوامل موثر در رونق کارواش ماشین می داند. یک کارواش می تواند از بهترین سیستم شست و شوی فشار قوی طراحی شده برای کارواش بهره ببرد. این سیستم شست و شوی ماشین نه تنها با دوام است، بلکه می تواند با توجه به هر یک از نیازهای شست و شو، سفارشی باشد. پیشرفت مستمر و مطالعه ای که در سیستم های شست و شوی مدرن قرار می گیرد، باعث افزایش عملکرد و راندمان خودرو شده است. سیستم های شستن سقف ماشین نیز در انواع مختلف و نسخه های مختلف اتوماتیک در دسترس هستند . پولیش اتوماتیک سقف معمولا برای نصب در هر کارواشی یکی از راه های مقرون به صرفه سازی کارواش است.

سیستم اتوماتیک شست و شوی سقف خودرو

 با این سیستم نه تنها شستن سقف خودرو در انواع  و اندازه های مختلف در دسترس است، بلکه بنا بر نیاز می توان سیستم تنظیم دما و مشخصات فشار ارتقا یابد. علاوه بر این، سیستم سقف شور، دارای بلبرینگ اتوماتیک است که به صورت چرخشی با واشر فشار و یک شلنگ عایق شده و برای فشار بالا طراحی شده است. در نهایت، جنس سقف شور اتوماتیک ساخته شده از فولاد ضد زنگ است که باعث می شود هیچ گونه آسیبی به سقف نرسیده و زنگ زدگی روی آن ریخته نشود. سیستم های شست و شوی سقف خودرو و سیستم های هوا دارای یک آداپتور هستند که با ورودی های آب در هر طرف و بالای آن،  آب را می چرخاند ​​تا نصب آن همیشه آسان باشد. محافظ شلنگ، کشش یکپارچه ای برای محافظت از مشتریان و کارکنان شما است. تجهیزات کارواش با دستورالعمل هایی که برای نصب آن لازم است در دفترچه راهنمای کارواش وجود دارد و بسیار با دوام است.

 سیستم های منطبق بر ابعاد بزرگ

وسایل شست و شوی کامیون بار ها و ون ها قطعا یکی از زمینه هایی هستند که سطح دانش، تعهد و دانش متفاوتی را نسبت به سایر ماشین ها دارد. سقف شوی کامیون و اتوبوس دارای یک راه  متفاوت برای شست و شو است که از ترکیبی از سیستم دیواری و سیستم سقف شوی  معمولی است. با این سیستم بیشترین سود، برای اپراتور شست و شو به دست می آید چراکه که ارتفاع آن به اندازه  ارتفاع اتوبوس و کامیون قابل تنظیم است.

انتخاب نوع کارواش

پس از اتمام تصمیم گیری برای کارواش و سرمایه گذاری جدید کسب و کار شما مهم این است که تحقیقی را در این مورد انجام دهید و برنامه های مقرون به صرفه را برای کسب موفقیت در کسب و کار جدید آماده کنید. یکی از مهم ترین بخش های عملیات کارواش، استفاده از کارواش حرفه ای است. این که آیا عملیات شما یک کار سود آور حساب می شود یا خیر، بستگی به قابلیت های خودآموزی دارد که کسب و کار شما را به یک کارواش کارآمد و سودآور تبدیل می کند. کارواش ها انواع متفاوتی دارند که بسته به نیاز مشتری و سرمایه شما قابل استفاده است.

1- کارواش سلف سرویس یا سکه ای

این نوع کارواش از لحاظ اقتصادی کاملا مقرون به صرفه بوده و با اندک سرمایه ای می توان آن را راه اندازی کرد، این کارواش با پول یا سکه کار می کند و میزان آب خروجی با توجه به سکه ورودی تنظیم می شود. این نوع کارواش را می توان بدون نیاز به اپراتور فنی در مناطق مختلف تعبیه کرد و هر روز برای سرکشی  و تعمیرات مختلف و نگهداری از آن سرکشی کرد. امروزه این نوع کارواش ها در دنیا همچنان متداول است و درآمد خوبی از آن حاصل می شود، چراکه بعضی اوقات مشتریان نیاز به یک کارواش سریع دارند که با این روش می توانند در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنند. همچنین در مصرف آب نیز صرفه جویی می گردد و منطبق بر محیط زیست است.

2-  کارواش های اتوماتیک

این نوع کارواش که خود انواع متفاوتی دارد بیشتر در آمریکا و اروپا متداول است و البته برای شروع یک کسب و کار اقتصادی نیاز به سرمایه بالایی دارد و هزینه های تعمیر و نگهداری بعدی آن نیز به مرور  زمان که بالاتر می رود، هزینه ها را پوشش می دهد. به هر حال این نوع کارواش محبوبیت خاصی دارد و در آن با قرار دادن ماشین در مسیر ریلی یا منطقه پردازش می توان به صورت کاملا اتوماتیک ماشین را شست. اما شاید آن دقتی که لازم باشد را نتواند برطرف کند و مشتری به خواسته هایش نرسد.

3- کارواش دستی

این کارواش نیز می تواند با توجه به تجهیزات و امکانات موجودش به 3 دسته ی سنتی، نیمه مدرن و مدرن تقسیم بندی شود، در کارواش های سنتی نیروی کار با استفاده از آب فشار قوی و مواد شوینده اقدام به شست و شوی ماشین می کند. در سیستم نیمه مدرن نیز با استفاده از تجهیزات به روز این کار انجام میشود. اما کارواش های دستی مدرن را که می توان یکی از کامل ترین نوع کارواش دانست، با استفاده از جدیدترین متد روز دنیا و تجهیزات مختلف، خدمات کارواش انجام می شود. انواع پولیش صفر شویی ها، بخار شویی، خوشبو کننده خودرو و غیره در این کارواش ارائه می گردد که مشتریان خاص خود را دارد.

جمع بندی

راه اندازی کارواش می تواند یکی از شغل های جذاب و پردرآمد حوزه خودرو باشد، که اگر در مورد آن اطلاعات کافی را داشته باشید. ما در این مقاله هر نکته مهمی که لازم است در مورد تاسیس کارواش بدانید را بیان کردیم و راهنمایی‌های لازم را ارائه کردیم، در مورد انواع کارواش و تجهیزات مورد استفاده آن صحبت کردیم، که امیداوریم برایتان مفید واقع شده باشد. برای انتخاب نوع کارواش و تجهیزات مورد استفاده در آن می توانید به کارواکس سر بزنید و از نیاز های خود با خبر شوید. 

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه