0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
سرانجام رنو آرکانا روانه بازارهای اروپایی می‌شود

بیش از یک سال طول کشید تا رنو بفهمد شاسی‌بلند کوپه و کامپکت آرکانا که در روسیه عرضه شده دوای درد این برند در قاره اروپاست.

آرکانا از جولای سال ۲۰۱۹ تاکنون در روسیه عرضه شده و از فوریه امسال نیز با نام سامسونگ XM3 روانه کشور کره جنوبی شده است. هم‌اکنون رنو به‌صورت رسمی اعلام کرده این خودرو از نیمه اول سال ۲۰۲۱ در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد.

رنو آرکانا ۲۰۲۱ بازارهای اروپا از نظر ظاهری درست شبیه مدل کره‌ای بوده و از پلتفرم CMF-B مشترک با نسل‌های جدید کلیو و کپچر سود می‌برد. این خودرو همراه با XM3 در کارخانه بوسان کره جنوبی تولید خواهد شد. نکته مهم اینکه آرکانای بازار روسیه از پلتفرم قدیمی‌تر B0+ که در داچیا داستر بکار رفته استفاده می‌کند.

با این وجود تفاوت‌های قابل‌توجهی بین آرکانای اروپایی و کره‌ای وجود دارد. اول اینکه رنو این خودرو را با قوای محرکه هیبریدی عرضه می‌کند که شامل قوای محرکه هیبریدی E-Tech با قدرت ۱۴۰ اسب بخار می‌باشد. مدل‌های بنزینی توربو TCe 140 و TCe 160 نیز به همراه دستیار هیبریدی ۱۲ ولتی در دسترس می‌باشند.

سیستم خود شارژ E-Tech که در کلیو نیز بکار رفته از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی، دو پیشرانه الکتریکی و گیربکس چند حالته بدون کلاچ تشکیل شده است.

این پیشرانه همیشه در حالت الکتریکی کار خود را شروع کرده و گفته شده در ۸۰ درصد مواقع در شهر از همین حالت استفاده می‌کند. آرکانای مجهز به این مجموعه تا ۴۰ درصد کم‌مصرف‌تر از نسخه بنزینی درون‌سوز در رانندگی شهری خواهد بود.

اما دو پیشرانه میکرو هیبریدی یاد شده نیز شامل پیشرانه ۱.۳ لیتری توربوی بنزینی، گیربکس دوکلاچه و سیستم آلترناتور/استارتر به همراه باتری لیتیوم-یونی ۱۲ ولتی می‌باشد. اولین مدل با قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متر عرضه می‌شود و نسخه دومی نیز قدرت ۱۶۰ اسبی خواهد داشت.

دیگر تفاوت آرکانای بازار اروپا با سامسونگ XM3 به تریم R.S Line رنو مربوط می‌شود که دارای مواردی همچون رنگ بدنه نارنجی، تریم بدنه مشکی، سپر جلوی اسپورت تر با لبه‌های آئرودینامیک و عناصر قرمز، رینگ‌های متمایز و… می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های این نسخه می‌توان به نشان R.S Line در گلگیرهای جلو، خروجی کرومی اگزوز و فلاپ های تیره‌تر اشاره کرد.

داخل کابین آرکانا R.S Line هم داشبوردی با تریم فیبر کربن و قرمز، پوشش سقف مشکی، نوار قرمز کمربندهای ایمنی، پدال‌های آلومینیومی، دسته‌دنده ‌ای شیفتر و… دیده می‌شود.

این خودرو از کاکپیتی پیشرفته با پشت آمپرهای دیجیتالی، صفحه‌نمایش ۷ یا ۹.۳ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی و… سود می‌برد.

بسته به تریم انتخابی رنو از جدیدترین سیستم‌های ایمنی، پارک و دستیار راننده را در اختیار خریداران قرار خواهد داد که از جمله آن‌ها می‌توان به دستیار ترافیک، ترمز اضطراری خودکار، پایش نقاط کور، هشدار خروج از مسیر، دوربین ۳۶۰ درجه و… اشاره کرد.

 

[دانلود ویدئو]