0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
خط‌ونشان جیپ برای فورد برانکو با معرفی رانگلر هشت سیلندر ۴۵۰ اسبی

تنها چند ساعت مانده به رونمایی رسمی نسل جدید فورد برانکو، جیپ با معرفی کانسپت رانگلر روبیکان ۳۹۲ سعی دارد توجهات را به خود جلب کند. هرچند این رانگلر هشت سیلندر فعلاً به‌عنوان یک کانسپت معرفی شده اما نشان می‌دهد تیزری که چند روز پیش در صفحهٔ فیس‌بوک جیپ منتشر شد واقعی بوده و این شرکت واقعاً به فکر تجهیز رانگلر به پیشرانهٔ V8 همی است. در سینهٔ این رانگلر عملکرد بالا، موتور ۶.۴ لیتری V8 همی کرایسلر قرار گرفته و عدد ۳۹۲ در نام آن نیز حجم این موتور به اینچ مکعب را نشان می‌دهد. این پیشرانه خروجی چشمگیری برابر با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد که افزایش بسیار زیادی نسبت به موتور ۳.۶ لیتری ۲۸۵ اسب بخاری V6 کنونی رانگلر محسوب می‌شود.

نیروی این پیشرانهٔ قدرتمند از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ارتقاءیافته به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و به گفتهٔ جیپ، خودرو را در کمتر از ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند که برای یک رانگلر شتاب فوق‌العاده‌ای است؛ اما ویژگی‌های خاص این رانگلر کانسپت صرفاً در پیشرانهٔ قدرتمند و سرعت زیاد خلاصه نمی‌شود زیرا جیپ آن‌را به قطعات آفرودی هم مجهز کرده تا توانایی‌های آن در مسیرهای خشن خارج از جاده ارتقاء پیدا کند. ازجملهٔ این قطعات می‌توان به اکسل‌های Dana 44 با قفل دیفرانسیل در هردو محور اشاره کرد. علاوه بر این، ارتفاع خودرو ۵۰ میلی‌متر افزایش یافته، در سیستم تعلیق آن ارتقاءهای متعددی صورت گرفته و به رینگ‌های ۱۷ اینچی مُهره‌ای با لاستیک‌های ۳۷ اینچی آفرود مجهز شده است. اگزوز دوحالته، ریل‌های روی رکاب‌ها و سپرهای فولادی با وینچ هم از دیگر تغییرات این رانگلر V8 هستند.

به گفتهٔ جیپ، به لطف این تغییرات و ارتقاءها، رانگلر روبیکان ۳۹۲ به یک هیولای آفرود تبدیل شده که ۳۳۷ میلی‌متر از زمین فاصله دارد و می‌تواند تا عمق ۸۶۴ میلی‌متری آب حرکت کند. زاویه‌های ورود، خروج و شکست این کانسپت نیز به ترتیب ۵۱.۶ درجه، ۴۰.۱ درجه و ۲۹.۵ درجه اعلام شده است. این رانگلر قدرتمند در ظاهر هم با رنگ گرانیت کریستالی با تریم برنزی، دریچهٔ بزرگ روی کاپوت، درهای سفارشی و سقف پارچه‌ای باز شوندهٔ برقی از نسخه‌های معمولی متمایز شده است. غربیلک فرمان اسپرت و صندلی‌های چرمی قرمز با دوخت طلایی هم از ویژگی‌های خاص داخلی این کانسپت هستند. هرچند این رانگلر ۳۹۲ به‌عنوان یک کانسپت معرفی شده اما می‌توان به تولید آن خوش‌بین بود زیرا جیپ در بیانیه‌ای گفته است:

علاقه‌مندان به جیپ در سال‌های اخیر دست به تولید رانگلر V8 زده‌اند و کانسپت روبیکان ۳۹۲ نشان می‌دهد که آن‌ها به‌زودی به آرزوی خود خواهند رسید