0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
بازگشت رسمی فورد برانکو، آفرودر نمادین برای جنگ با رانگلر

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار فورد برانکوی جدید رسماً معرفی شد و یکی از مشهورترین نام‌ها در تاریخ خودروسازی آمریکا زنده شد. برانکوی جدید علاوه بر نسخهٔ دودر معمول برای اولین بار در نسخهٔ چهاردر هم ارائه شده درحالی‌که فورد یک برادر کوچک‌تر و شهری‌تر بنام برانکو اسپرت را هم برای آن تدارک دیده است. به گفتهٔ فورد، نسل جدید برانکو برای عملکرد و نه مُد طراحی شده و این شرکت برای فهمیدن آنچه که خریداران از یک برانکوی جدید می‌خواهند سال‌ها بی‌سروصدا فروم‌های مختلف را زیر نظر داشته است. فورد حتی خودروهای آفرودی بسیار غیرمتعارف مثل پولاریس RZR را موردبررسی قرار داده است تا مطمئن شود برانکوی جدید رهبر بخش اس‌یووی‌های آفرود خواهد بود.

برانکوی جدید با ۲۹۴ میلی‌متر فاصله از سطح زمین از این لحاظ در کلاس خود بهترین است و همچنین از لحاظ توانایی حرکت در آب نیز بهترین کلاس خود است زیرا می‌تواند تا عمق ۸۵۱ میلی‌متری آب حرکت کند. حداکثر زاویهٔ خروج این ماشین ۳۷.۲ درجه و زاویهٔ شکست آن ۲۹ درجه است. علاوه بر این، برای اولین بار امکان سفارش لاستیک‌های ۳۵ اینچی مستقیماً از کارخانه وجود دارد و برای کسانی که می‌خواهند از اعداد مذکور بهره‌مند شوند سفارش این لاستیک‌ها ضروری است.

برانکو مدل ۲۰۲۱ با دو پیشرانهٔ اکوبوست مختلف عرضه می‌شود. موتور پایه یک نمونهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور است اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند موتور ۲.۷ لیتری V6 توربو با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور را انتخاب کنند. برای انتقال نیروی موتورها هم دو گیربکس مختلف شامل هفت سرعتهٔ دستی جدید با دندهٔ کرال به‌صورت استاندارد فقط در مدل‌های چهار سیلندر و یک نمونهٔ ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک می‌شود.

علاوه بر این، خریداران می‌توانند از بین دو سیستم ۴×۴ مختلف هم یکی را انتخاب کنند. سیستم پایه به یک گیربکس کمکی دو سرعتهٔ الکترونیکی مجهز است درحالی‌که سیستم پیشرفتهٔ سفارشی از گیربکس کمکی الکترومکانیکی سود می‌برد. بنابراین کسانی که خواهان بیشترین توانایی آفرود و همین‌طور بهترین ضریب کرال در این کلاس هستند باید برانکوی چهار سیلندر با گیربکس دستی و سیستم ۴×۴ پیشرفته را انتخاب کنند.

علاوه بر این، فورد برای برانکو طیف گسترده‌ای از تکنولوژی‌ها را هم برای کمک به ماجراجویی‌های آفرودی ارائه کرده است. این تکنولوژی‌ها شامل تریل کنترل که یک کروز کنترل سرعت‌پایین برای رانندگی در مسیرهای ناهموار است، دستیار چرخش تریل که با کمک سیستم کنترل بُرداری گشتاور شعاع چرخش را در مسیرهای آفرود کاهش می‌دهد و سیستم رانندگی با یک پدال که به راننده کمک می‌کند در هنگام بالا رفتن از صخره‌ها دقت بیشتری داشته باشد می‌شود.

هردو نسخهٔ دور و چهاردر برانکو به درهای بدون فریم منحصربه‌فردی مجهز هستند که جدا کردن آن‌ها آسان‌تر از جیپ رانگلر است. در نسخهٔ چهاردر حتی می‌توان درهای جدا شده را در کیسه‌های محافظ ویژه‌ای گذاشته و در صندوق بار قرار داد. همچنین آینه‌های جانبی هم روی ستون‌های A نصب شده‌اند که این یعنی برخلاف رانگلر، هنگام جدا کردن درها، در جای خود باقی می‌مانند.

نسخه‌های دودر برانکو از سقف سخت سه‌قسمتی جداشونده برخوردارند درحالی‌که نسخه‌های چهاردر به‌صورت استاندارد به سقف نرم با چهار قسمت جداشونده مجهز شده‌اند. البته برای نسخهٔ چهاردر امکان سفارش سقف سخت هم وجود دارد. به گفتهٔ فورد، هر پانل از سقف خودرو صرفاً با باز کردن چفت‌ها از داخل به‌راحتی توسط یک نفر قابل برداشتن است. علاوه بر این، گزینه‌های شخصی‌سازی زیادی مثل مدل‌های مختلف درها، سپرهای فولادی ماژولار با وینچ یکپارچه، طراحی‌های مختلف جلوپنجره، ریل‌های روی سقف، نوار چراغ LED و حتی طیفی از گِل‌پخش‌کن‌ها هم برای برانکو ارائه شده است.

کابین برانکوی جدید نیز مثل بیرون آن از برانکوی اولیه الهام گرفته است زیرا طراحی داخلی آن ساده و درعین‌حال بسیار کاربردی است. در اینجا کنترل‌ها و آمپرها به‌راحتی قابل‌مشاهده هستند و دستگیره‌هایی هم در طرفین داشبورد و همین‌طور روی کنسول مرکزی تعبیه شده است. علاوه بر این، کابین برانکو ضد آب هم هست و از کف لاستیکی با پیچ تخلیه، دکمه‌های ضد آب و تودوزی مقاوم در برابر آب بهره می‌برد. روی داشبورد خودرو نیز می‌توان وسایل مختلفی مثل گوشی‌های هوشمند، دوربین‌ها و… را نصب کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های داخلی برجستهٔ برانکو برخورداری از صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی لمسی با جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC4 فورد است که از ویژگی‌هایی مثل به‌روزرسانی اینترنتی و ناوبری آفرود هم سود می‌برد. این سیستم همچنین از دوربین ۳۶۰ درجه برای نشان دادن مسیرهای آفرود استفاده می‌کند تا به دید راننده در مواقعی مثل بالا رفتن از صخره‌ها کمک کند. البته نمایشگر ۱۲ اینچی به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود و نمایشگر استاندارد برانکو از نوع ۸ اینچی است. فورد برای برانکو همچنین یک سیستم اختصاصی مدیریت مسیر را هم در نظر گرفته که از حالت‌های رانندگی مختلفی شامل معمولی، اکو، اسپرت و لغزنده به همراه حالت‌های شن و ماسه، گل‌ولای، باجا و کرال برای رانندگی‌های آفرود برخوردار است.

برانکوی جدید مثل اس‌یووی‌های سنتی روی ساختار بدنه روی شاسی ساخته شده که از یک شاسی فولادی مستحکم استفاده می‌کند. این ویژگی موجب شده میزان جابجایی سیستم تعلیق برانکو بهترین در کلاس خود و ۱۷ درصد بیشتر از نزدیک‌ترین رقیب خود باشد. در جلوی خودرو برای کنترل و راحتی بهتر از سیستم تعلیق کاملاً مستقل با دیفرانسیل Dana AdvanTEK استفاده شده درحالی‌که عقب هم به‌منظور استحکام و کنترل آفرود به تعلیق پنج اتصالی با فنرهای پیچشی مجهز شده است. برای هردو محور قفل دیفرانسیل هم قابل سفارش است. علاوه بر این، امکان سفارش کمک‌فنرهای Bilstein با قابلیت جابجایی طولانی و نوار تثبیت‌کنندهٔ هیدرولیکی نیمه فعال با امکان قطع کردن هم برای خودرو قابل سفارش است.


فورد برانکو مدل ۲۰۲۱ در هفت تیپ مختلف ارائه می‌شود که البته یکی از آن‌ها نسخهٔ اولیه یا First Edition بوده و تولید آن به ۳۵۰۰ دستگاه محدود خواهد بود. علاوه بر این، چهار پکیج مختلف همراه با آپشن‌های فراوان و بیش از ۲۰۰ نمونه لوازم جانبی گوناگون هم برای برانکو ارائه می‌شود تا خریداران بتوانند خودروی خود را شخصی‌سازی کنند. فورد هنوز جزئیات کامل و دقیق قیمت‌گذاری برانکوی جدید را اعلام نکرده اما گفته است قیمت پایهٔ آن برای مدل دودر چهار سیلندر از ۲۹,۹۹۵ دلار آغاز می‌شود. تولید برانکو از اوایل سال آینده آغاز و اولین نمونه‌های آن در بهار آینده راهی نمایندگی‌های فروش خواهند شد.

 

[دانلود ویدئو]

 

[دانلود ویدئو]

 

[دانلود ویدئو]