0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
نقاط قوت و ضعف تویوتا 4 رانر TRD Pro مدل 2020

علیرغم اینکه سبد محصولات TRD Pro وب سایت پدال: تویوتا از پیکاپ ها و شاسی بلندها تشکیل شده اما خریداران و مشتاقان آفرود روی خوشی به این خودروها نشان داده‌اند. این هیولاهای بدنه روی فریم فاقد آن آرامش و رفاهی هستند که در برخی رقبای مدرن دیگر دیده می‌شوند اما طرفداران وفادار تویوتا هنوز هم این خودروها را دوست دارند.

برای مثال تویوتا 4 رانر TRD Pro مدل 2020 را در نظر بگیرید. کاراکتر خاص این شاسی‌بلند به همراه رنگ سبز ارتشی، فضای بار روی سقف و لاستیک‌های آفرود قابل‌توجه کاملاً لذت‌بخش جلوه می‌کنند. سؤال این است که آیا ماهیت خشن و آفرود 4 رانر TRD Pro ارزش چشم بستن روی کابین از مد افتاده و قیمت بالا را دارد یا خیر.

اگرچه پاسخ این سؤال یک بله یا خیر قاطع نیست اما ما فکر می‌کنیم نقاط قوت آن بر نقاط ضعف چربش دارند. TRD Pro مثال درخشان دیگری از توانایی تویوتا برای تولید خودروهای جذابی است که سن بالایی هم دارند.

  • نقاط قوت

مشخصات عالی: بله شاید این گزینه کمی شخصی باشد اما چه کسی مخالف رنگ سبز ارتشی این شاسی‌بلند است؟ جدایی از زیبایی ذاتی رنگ بدنه، سایر بخش‌های بدنه همچون جلوپنجره، نشان‌های مشکی و فضای بار روی سقف نیز متمایز و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسند. مدل پرچم‌دار Pro دارای رینگ‌های 17 اینچی مشکی مات و لاستیک‌های نیتو تراست و بنابراین می‌دانیم که با چه چیزی طرف هستیم.

این خودرو به حد کافی وحشی بوده اما زیاده‌روی نکرده است. چنین خودروهای آفرودی فقط بخش ویژه‌ای از مشتریان را جذب خود می‌کنند و برای افرادی که به محصولات TRD Pro تویوتا علاقه دارند، 4 رانر فوق‌العاده جذاب است.

توانایی آفرود: دلیل واضح ترجیح این خودرو نسبت به 4 رانر استاندارد توانایی‌های آفرود آن است. بجای سیستم تعلیق استاندارد 4 رانر از شوک‌های فاکس و فنرهای جلوی خاص TRD استفاده شده است. این خودرو همچنین از دیفرانسیل عقب قفل شونده و سپرهای جلو و عقب بهتر برای بهبود زاویه حمله و فرار استفاده کرده است.

اگرچه ما مدت زیادی با 4 رانر TRD Pro همراه نبودیم اما توانستیم کمی این خودرو را گِلی کرده و حتی کمی عمودی هم حرکت کنیم. ما توانایی‌های این خودرو را دوست داریم. پیشرانه 6 سیلندر 4 لیتری تویوتا قدرت 270 اسب بخاری و گشتاور 377 نیوتون متری تولید می‌کند که برای عبور راحت از مسیرهای مختلف کفایت می‌کند. اگرچه ما از روی بدترین موانع عبور نکردیم اما توانایی‌های آفرود آن را تائید می‌کنیم. 4 رانر روی جاده هم عملکرد خوبی داشته و جدای از صدای زیاد لاستیک‌ها، TRD در کل خودرویی ساکت است. به لطف شوک‌های یاد شده این خودرو در شهر و بزرگراه پایداری خوبی دارد.

راحتی، کابین جادار: معمولاً بخش‌هایی از یک خودرو می‌تواند به عنوان نقطه قوت و ضعف آن مطرح شود که یکی از آن‌ها درباره‌ی 4 رانر صدق می‌کند. کابین این خودرو اگرچه قدیمی بوده اما راحت است. البته کابین آن‌قدرها هم بد نیست. صندلی‌های چرمی حمایت خوبی از بدن به عمل می‌آورند و نیمکت عقب نیز جادار است.

پس از تست هر دو صندلی نوبت به فضای سر و پا می‌رسد که خوب ارزیابی می‌شود. فضای بار نیز تمامی وسایل را در خود جای می‌دهد. این ‌یک شاسی‌بلند عالی برای خانواده‌هاست.

  • نقاط ضعف

کابین قدیمی: اگرچه کابین 4 رانر را به خاطر کابین راحتش می‌ستاییم اما نقاط مثبت آن همین‌جا تمام می‌شوند. تویوتا کار فوق‌العاده‌ای در پنهان کردن سن بالای خودرو با استفاده از رنگ‌های بدنه و وسایل جانبی انجام داده اما دکمه‌ها هنوز هم قدمت بالای خودرو را نشان می‌دهند. خبری از صفحات نمایش بزرگ یا پشت آمپرهای دیجیتال نیست. همچنین سیستم‌هایی همچون پایش نقاط کور و دوربین 360 درجه نیز وجود ندارند.

کل داشبورد به 10 سال پیش تعلق دارد و کافی است برای فهم این موضوع به دسته‌دنده و ساعت نگاه کنید. استفاده از دکمه‌ها راحت و آسان است اما خب رقبا خیلی مدرن‌تر هستند.

مصرف سوخت بالا: منصفانه باید گفت TRD Pro مصرف سوخت خیلی بالاتری نسبت به سایر نسخه‌ها ندارد. این خودرو مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب 14.7/12.3/13.8 لیتر در هر صد کیلومتری دارد که بهتر از جیپ چروکی می‌باشد. گیربکس 5 سرعته از مد افتاده تویوتا هم نرم‌افزار قدیمی و دنده‌های کمی دارد و بنابراین تأثیر مثبتی روی مصرف سوخت نمی‌گذارد. از این نظر گیربکس 8 سرعته اتوماتیک جیپ بهتر است.

قیمت بالا: محصولات TRD تویوتا به داشتن قیمت بالا شهره هستند و 4 رانر TRD Pro هم از این قضیه مستثنا نیست. خودروی حاضر در تست قیمت 51580 دلاری داشت که بیشتر از جیپ گرند چروکی تریل هاوک با بهای پایه 45400 دلاری می‌باشد. چروکی قدرت بیشتر، کابین بهتر و تکنولوژی پیشرفته‌تری نسبت به تویوتا دارد.

نسخه TRD Pro نسبت به مدل پایه 13 هزار دلار گران بوده اما از همان قوای محرکه استفاده می‌کند. اگر فقط به دنبال ظاهر TRD Pro هستید توصیه می‌کنیم تریم های ارزان‌تر را استفاده کرده و وسایل جانبی را سفارش دهید.

مشخصات تویوتا 4 رانر TRD Pro مدل 2020

  • پیشرانه: 6 سیلندر 4 لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 270 اسب بخار/377 نیوتون متر
  • گیربکس: 5 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 7/12.3/13.8 لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: 49765 دلار
  • قیمت مدل تست شده: 51580 دلار