0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
معرفی فراری پورتوفینو M جدید با تکنولوژی و قدرت بیشتر

فراری اواخر سال گذشته مدل جدید روما که بر اساس پورتوفینو ساخته شده را معرفی کرد و حالا همان ارتقاءهای کوپهٔ سقف ثابت خود را برای پورتوفینو هم ارائه کرده است. این خودرو که حالا پورتوفینو M نام گرفته، با قدرت بیشتر (هم‌اندازهٔ روما) و همین‌طور اصلاحات داخلی و خارجی معرفی شده است. حرف M در نام این خودرو مخفف کلمهٔ Modificata به معنای اصلاح‌شده است و قرار است جایگزین پورتوفینوی قدیمی شود نه اینکه در کنار آن به تولید برسد.

برای تشخص تغییرات بیرونی پورتوفینو M باید دقت بالایی داشته باشید زیرا تغییرات جزئی هستند. بااین‌حال، در جلوی خودرو سپر جدیدی با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر برای ایجاد نمایی تهاجمی‌تر به چشم می‌خورد درحالی‌که یک دریچهٔ هوای جدید هم در بالای سپر چسبیده به دهانهٔ گلگیر تعبیه شده که گفته می‌شود به کاهش ضریب درگ کلی خودرو کمک می‌کند. همچنین جلوپنجره نیز بروز شده و حالا خطوط آلومینیومی درون آن کار شده است. در عقب خودرو، طراحی جدید سیستم اگزوز موجب حذف صدا خفه کن‌ها و جمع‌وجورتر شدن بخش انتهایی پورتوفینو M شده است. درنتیجه حالا سپر هم ساده‌تر شده است و به گفتهٔ فراری هماهنگی بیشتری با سپر جلو دارد.

در داخل نیز همین داستان جریان دارد و کسانی که انتظار دارند پورتوفینو M به داشبوردی مشابه روما مجهز شده باشد ناامید خواهند شد زیرا به‌روزرسانی‌های داخلی این فراری کانورتیبل بسیار جزئی بوده و به‌جز ترکیب رنگ‌های جدید و متریال به‌روز شده، دقیقاً مشابه قبل به نظر می‌رسد؛ اما خوشبختانه فراری در بخش فنی سخاوت بیشتری از خود نشان داده و همان پیشرانهٔ روما را به پورتوفینو M هدیه داده است. البته این همان موتور ۳.۹ لیتری V8 توئین توربوی قبل است که حالا فقط قدرت آن با ۲۰ اسب بخار افزایش به ۶۲۰ اسب بخار رسیده درحالی‌که گشتاور تغییری نداشته و مثل قبل ۷۶۰ نیوتن متر است.

تغییر بزرگ‌تر اما در بخش انتقال قدرت صورت گرفته است زیرا پورتوفینو M مثل روما به یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ جدید مجهز شده که از سوپراسپرت SF90 استراداله گرفته شده است. به‌روزرسانی دیگر این ماشین اضافه شدن حالت رانندگی جدید مسابقه به حالات قبلی است. علاوه بر این، با استفاده از نسل ششم سیستم کنترل لغزش جانبی SSC، هندلینگ پورتوفینو M هم بهبود پیدا کرده است. فراری همچنین ویژگی‌های سفارشی جدیدی مثل مجموعهٔ بروز شده‌ای از سیستم‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته و همین‌طور تهویه و گرم‌کن صندلی‌ها را هم برای این GT کانورتیبل ارائه کرده است.