0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
سونگ‌سان SS دلفین، یک کوروت C1 پلاگین‌هیبریدی ساخت چین!

خودروسازان چینی در کپی‌برداری از طراحی شرکت‌های بزرگ جهانی تبحر خاصی دارند اما معمولاً از خودروهای جدید الهام می‌گیرند؛ این موضوع اما در مورد سونگ‌سان SS دلفین که یک کپی از شورلت کوروت C1 سال ۱۹۵۸ است صدق نمی‌کند. با توجه به اینکه SS دلفین یک کپی مدرن است، به چراغ‌های جلوی LED مجهز شده اما دیگر قطعات ظاهری آن مثل جلوپنجره، قاب شیشهٔ جلو و سپرهای کرومی همگی کاملاً مشابه کوروت C1 هستند.

بخش عقبی دلفین هم تقریباً یک کپی دقیق از کوروت بوده و بزرگ‌ترین تفاوت آن جایگزینی نشان SS دلفین بجای لوگوی کوروت است. همچنین سقف فلزی این خودرو نیز قابل برداشتن است و می‌توان آن‌را در صندوق بار قرار داد. این کوروت کلاسیک چینی ۴,۸۰۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۵۰ میلی‌متر عرض و ۱,۳۹۰ میلی‌متر ارتفاع دارد که این یعنی ۳۰۰ میلی‌متر کشیده‌تر و ۹۴ میلی‌متر بلندتر از کوروت اصلی است.

اما درحالی‌که نمای بیرونی SS دلفین، کلاسیک بودن را فریاد میزند، در کابین خودرو سبک سنتی با تکنولوژی مدرن ترکیب شده است. فعلاً جزئیات زیادی در مورد ویژگی‌های داخلی این کوروت چینی اعلام نشده ولی بااین‌حال می‌توان در آن یک صفحه آمپر دیجیتالی و یک نمایشگر لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را مشاهده کرد. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه SS دلفین هم می‌توان به تریم چوبی، تزئینات فلزی و غربیلک فرمان D شکل اشاره کرد.

SS دلفین به یک قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی مجهز شده که به گفتهٔ رسانه‌های چینی از شرکت BYD گرفته شده است. این قوای محرکه از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده است و مجموعاً ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود که از این لحاظ هیچ شباهتی به کوروت اصلی ندارد.

این کوروت چینی به لطف قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی خود ظرف ۵.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در هر صد کیلومتر تنها ۱.۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند. SS دلفین همچنین به یک پکیج باطری ۱۶ کیلووات ساعتی هم مجهز است که امکان پیمودن حداکثر ۱۰۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. این ماشین اما برخلاف اکثر خودروهای چینی هرگز ارزان نیست زیرا قیمت آن از ۵۹۰ هزار یوآن معادل ۸۷ هزار دلار آغاز می‌شود.